Šišić Amel (SDP - Socijaldemokratska partija BiH)


Inicijativa

INICIJATIVA DA SE NA SVIM ZAJEDNIČKIM NAPLATNIM MJESTIMA JAVNIH PREDUZEĆA GRADA ZENICA OMOGUĆI GRAĐANIMA PLAĆANJE RAČUNA PLATNIM KARTICAMA Građani Zenice svakodnevno plaćaju račune za usluge različitih javnih preduzeća (grijanje, voda, otpad i dr.) na zajedničkim naplatnim mjestima. Trenutno se u većini slučajeva plaćanje može izvršiti isključivo gotovinom, što građanima stvara dodatne poteškoće i troškove. Uvođenjem mogućnosti plaćanja karticama (debitnim i kreditnim) građanima bi se olakšao proces izmirenja obaveza, smanjile bi se gužve, a samim tim i povećala efikasnost rada naplatnih mjesta. Ovo je u skladu sa savremenim standardima, potrebama građana i procesom digitalizacije javnih usluga. Molim nadležne službe da razmotre ovu inicijativu i poduzmu potrebne aktivnosti kako bi građanima Zenice bilo omogućeno jednostavnije i savremenije plaćanje računa.

Odgovor

ODGOVOR JP ”VODOVOD I KANALIZACIJA” D.O.O. ZENICA: Kao društveno odgovorno preduzeće, JP “ViK” d.o.o. Zenica kontinuirano radi na poboljšanju kvalitete usluga koje pruža svojim korisnicima. U tom smislu, preduzeće je od početka podržalo ideju gradonačelnika i uzelo učešće u realizaciji projekta zajedničkih blagajni, na kojima je građanima Zenice omogućeno plaćanje računa za komunalne usluge bez naknade. Na ovaj način, ostvarene su višemilionske uštede za građane Zenice, te je u istom iznosu poboljšan njihov životni standard, što je i bio cilj uspostave zajedničkih blagajni. S tim u vezi, nejasni su Vaši navodi da ovakav način plaćanja računa ”stvara dodatne poteškoće i troškove” građanima Zenice. Pored toga, slijedeći savremene tehnologije, JP ”ViK” d.o.o. Zenica je omogućilo građanima plaćanje računa putem mobilnog bankarstva. Navedeno znači, da građani imaju mogućnost da plate račune bezgotovinski, direktno sa svog tekućeg računa. Također, u nekim preduzećima radnici mogu dogovoriti plaćanje računa putem obustava na plate, te na taj način, također bezgotovinski, izmiriti svoje obaveze. Iz navedenog se vidi, da je građanima omogućena široka paleta načina plaćanja komunalnih usluga i do ove inicijative preduzeće nije zaprimilo nijedan sličan zahtjev. Ipak, u cilju dostavljanja kompletne informacije, JP ”ViK” d.o.o. Zenica je obavilo konsultacije s bankama o uslovima i načinu primjene POS terminala na svojim zajedničkim blagajnama. Naime, imajući u vidu da se na zajedničkim blagajnama mogu platiti računi za četiri preduzeća, neophodno bi bilo instalirati isti broj terminala. Za ovaj postupak je potrebno provesti javnu nabavku, te plaćati iznajmljivanje i održavanje terminala, kao i bankarsku proviziju po svakoj izvršenoj transakciji, što bi predstavljalo ili neopravdan trošak za preduzeće ili dodatni trošak za građane, što je u suprotnosti s ciljem uspostave zajedničkih blagajni. Ukoliko tome dodamo, da bi plaćanje računa za četiri preduzeća podrazumijevalo četiri puta provlačenje kartica, jasno je da nema govora da bi ovakav način plaćanja ”olakšao proces izmirenja obaveza, smanjio gužve i povećao efikasnost rada naplatnih mjesta”. Na kraju pomenimo i to, da je prilikom uspostave zajedničkih blagajni na području Grada Zenica, JP ”ViK” d.o.o. Zenica, zajedno sa ostalim potpisnicima Sporazuma o poslovnoj saradnji koji imaju zajedničke blagajne, potpisalo Ugovor o pružanju usluga i održavanju softvera zajedničke blagajne sa firmom LOOP d.o.o. Sarajevo i u skladu s tim ugovorom se vrši mjesečno plaćanje ugovorenih usluga. Imajući u vidu sve navedeno, JP ”ViK” d.o.o. Zenica ne podržava predmetnu inicijativu. ODGOVOR ”ALBA Zenica” d.o.o. Zenica: Privredno društvo ”ALBA Zenica” d.o.o. pozdravlja inicijativu vijećnika Šišić Amela koji je prepoznao benefite koje bi kartično plaćanje moglo donijeti korisnicima usluga. Društvo je svojevremeno i samo razmatralo da uvede opciju kartičnog plaćanja, međutim vremenom bankarske naknade i provizije su sve više rasle tako da se na naplatnim mjestima zadržala samo opcija gotovinskog plaćanja koja je za korisnike usluga od samog početka bila bez troškova provizije i naknade. O razlozima visokih bankarskih provizija moglo se pročitati na raznim portalima, u nastavku dostavljamo link za jedan na istu temu: https://www.klix.ba/biznis/finansije/provizije-za-karticno-placanje-u-bih-su-paprene-a-mogle-bi-biti-jos-vise-zbog-odluke-uio/251003059. Dodatnu uslugu koju smo mogli ponuditi korisnicima naših usluga s ciljem optimizacije procesa dostavljanja i naplate računa, je usluga elektronskog slanja računa svim registriranim korisnicima ove usluge. U mjesecu augustu ove godine uslugu e-Račun smo dodatno proširili i programski ažurirali kako bi registracija i korištenje usluge bilo brže, pristupačnije i jednostavnije svim korisnicima naših usluga. Navedena usluga je bez naknade za korisnike, a moguće ju je aktivirati bez dolaska na naplatno mjesto ili u sjedište Društva. U ovom trenutku, nažalost nismo u mogućnosti pružiti uslugu kartičnog plaćanja koja bi za korisnike bila bez naknade, a za Društvo u razumnom obimu prihvatljiv dodatni trošak, ali svakako da će nam ova inicijativa biti jak argument za prepoznatu potrebu od strane korisnika usluga koji ćemo po otklanjanju nepovoljnih finansijskih i administrativnih uvjeta iskoristiti i pokušati uvesti uslugu kartičnog plaćanja te ovu inicijativu realizovati na našim naplatnim mjestima.

Ostala vijećnička pitanja i inicijative