Gradnja GGM-a na plećima Gradske uprave i zeničkih stručnjaka
Press Grada
GRADNJA GGM-a NA PLEĆIMA GRADSKE
UPRAVE I ZENIČKIH STRUČNJAKA
Obzirom da se u posljednje vrijeme pojavljuju različite informacije od strane raznih aktera o tome kako su realizovani kapitalni projekti koje je Gradska uprava pripremala i realizovala posljednjih godina, ovim putem želimo podsjetiti ko je i na koji način kapitalne projekte zaista pripremao i realizovao.
Projekat izgradnje Glavne gradske magistrale (GGM-a) je pokrenut 2009.godine kada je tadašnje Općinsko vijeće donijelo Odluku o davanju saglasnosti Načelniku općine Zenica, Husejinu Smajloviću, da se pokrene procedura za kreditno zaduženje općine Zenica, čime bi se obezbijedila finansijska sredstva za realizaciju projekta.
Nakon početnih kontakata sa Saudijskim fondom za razvoj (SFR) 2011. je delegacija općine Zenica zajedno sa predstavnicima Federalnog ministarstva finansija i Ministarstva finansija i trezora BiH u razgovorima sa predstavnicima SFR parafirala Sporazum o zajmu u iznosu od 25 miliona USA$ /dolara/. Zajam je odobren općini Zenica, a ugovor o zajmu je trebao biti potpisan između Saudijskog fonda za razvoj i Vijeća Ministara BiH (Ministarstvo finansija i trezora), koji su u ime države BiH ovlašteni potpisnici međunarodnih ugovora.
Između Ministarstva finansija i trezora BiH, Federalnog ministarstva finansija i općine Zenica potpisani su 2012. supstidijarni sporazumi o preuzimanju i vraćanju zajma od strane općine Zenica.
U februaru 2012.godine je u „Službenom glasniku“ BiH objavljen tekst Međunarodnog ugovora koji je potpisan između Vijeća Ministara BiH (Ministarstvo finansija i trezora) i Saudijskog fonda za razvoj.
Zaključkom Načelnika općine Zenica broj: 02-49-12422/11 od 16.maja 2011.godine, Javno preduzeće za prostorno planiranje i uređenje grada je određeno za Izvršnu agenciju za realizaciju projekta izgradnje Glavne gradske magistrale.
Zaključkom je definisano da JP za prostorno planiranje i uređenje grada vodi kompletnu realizaciju projekta izgradnje GGM-a uključujući pravni, finansijski i tehnički aspekt projekta.
U sklopu JP za prostorno planiranje i uređenje grada formirana je nova organizaciona jedinica, projektni tim za realizaciju projekta izgradnje GGM-a.
Zaključkom Načelnika općine o formiranju Izvršne agencije utvrđeno je da se projektni tim za realizaciju projekta popunjava uposlenicima JP za prostorno planiranje i uređenje grada, uposlenicima iz reda općinskih službenika i po potrebi spoljnim konsultantima.
Kompletna struktura Izvršne agencije-projektnog tima za realizaciju izgradnje GGM-a, uključujući zadatke i opise poslova kompletnog tima, kao i zadatke i opise poslova svakog pojedinog člana, je verifikovana i prihvaćena od strane SFR prije početka realizacije projekta.
U sklopu projektnog tima Izvršne agencije angažovano je više inžinjera svih struka koji su bili članovi nadzornog tima.
Direktor Izvršne agencije je izvještaje o radu podnosio Načelniku općine.
Nakon provedene otvorene procedure međunarodnog tendera za izbor izvođača radova po pravilima Saudijskog fonda za razvoj, 26.januara 2012.godine potpisan je Ugovor o izvođenju radova sa konzorcijem koje su činile kompanije iz BiH: Euroasfalt kao lider konzorcija, ŽGP, Almy transport, GP Put, Jata i Deling.
Ugovor o izvođenju radova je potpisan između Izvršne agencije za izgradnju GGM-a i izabranog konzorcija, a saglasnost na ugovor je dao Načelnik općine Zenica Husejin Smajlović.
Ugovor je nakon potpisa odobren i od strane Saudijskog fonda za razvoj.
Projektnu dokumentaciju je radilo preduzeće Invest-projekt.
Iako je projekat nazvan izgradnja Glavne gradske magistrale, u suštini radi se o projektu integralnog rješavanja saobraćaja u gradu Zenica.
Projektnim rješenjima saobraćaj je izvučen iz centra grada, a centar grada i gradski park su rezervisani za pješački i biciklistički saobraćaj.
Tokom 2014. i 2015.godine pripremana su tehnička rješenja da se biciklistički saobraćaj uklopi u strukturu gradskih bulevara.
Izvršna agencija je kvalitetnim vođenjem investicije i kompletne realizacije projekta, uz kvalitetne analize projektnih rješenja i inovativnim pristupom realizaciji projekta omogućila da se uz gradsku dionicu GGM-a dužine 3,25 km uradi rekonstrukcija 14 pomoćnih i veznih saobraćajnica dužine 10 km, izgrađena su 4 nova mosta, te je izgrađeno ili rekonstruisano 18 raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja, čime je Zenica postala prvi grad u okruženju bez semafora.
Nakon što je završena gradska dionica GGM-a sa pomoćnim i veznim saobraćajnicama, krajem 2015. pristupilo se rekonstrukciji tri bulevara i centralne gradske saobraćajnice koje se direktno vežu na gradski park i na centralnu pješačku zonu.
Rekonstrukcijom ovih saobraćajnica izgrađene su jednosmjerne biciklističke staze koje su zelenim pojasom odvojene od kolovoza, te je na taj način sigurnost biciklista kao i pješaka podignuta na viši nivo, a gradske vizure su postale ugodnije i zelenije.
Ukupna dužina ovako urađenih biciklističkih staza koje se vežu na gradski park i pješačke zone je 10 kilometara.
Gradska administracija je u saradnji sa Direkcijom za ceste ZE-DO kantona obezbijedila izradu tehničke dokumentacije za izgradnju vangradske dionice GGM-a, u dužini od 4,60 km.
Paralelno sa izradom tehničke dokumentacije dogovoreno je da će izgradnju vangradske dionice GGM-a finansirati Kantonalna direkcija za ceste, u čijoj nadležnosti je ovaj putni pravac, dok je gradska administracija prihvatila da se kompletna izgradnja svih instalacija (grijanje, vodovod i kanalizacija, elektro-instalacije) u trupu saobraćajnice izvede na isti način kako se to uradilo na izgradnji gradske dionice, uz angažovanje drugih javnih preduzeća Grada Zenica.
Tokom 2014. i 2015.godine Gradonačelnik Zenice Husejin Smajlović i gradska uprava su u kontaktima sa predstavnicima JP Autoceste FBiH dogovorili da će u sklopu izgradnje obilaznice koridora 5C oko Grada Zenica biti izgrađen most u Drivuši preko rijeke Bosne i željezničke pruge na početku vangradske dionice GGM-a , kao dio ulaza u Grad Zenica sa južne strane.
Radovi na izgradnji mosta u Drivuši su otvoreni i u toku je priprema gradilišta.
Također će na sjeveru grada, u blizini naselja Vraca, od strane JP Autoceste FBiH biti izgrađen drugi most preko rijeke Bosne i željezničke pruge, te industrijska saobraćajnica dužine 4 kilometra prema naselju Banlozi i petlji Blatuša, kao dio ulaza u Grad Zenica sa sjeverne strane.
Dakle, iz navedene hronologije realizacije projekta izgradnje Glavne gradske magistrale, vidljiva je uloga ključnih ljudi Gradske uprave i Izvršne agencije u pripremi, vođenju i realizaciji kompletnog projekta.
Također, vidljivo je i to da rahmetli Gradonačelnik Husejin Smajlović niti jednim aktom nije dao nikakvo zaduženje ni jednom drugom licu izvan gradske uprave ili izvan Izvršne agencije za realizaciju projekta, pa svi oni koji sebi pripisuju bilo kakve zasluge u realizaciji projekta GGM-a i pratećih sadržaja pokušavaju obmanjivati javnost i građane u predizborne svrhe.
Projekat izgradnje GGM-a, koji je integralno riješio problem saobraćaja i u potpunosti izmijenio izgled i lice grada Zenica nabolje, je rezultat rada i agnažmana Gradske administracije i Izvršne agencije, na čelu sa rahmetli Husejinom Smajlovićem, doskorašnjim Gradonačelnikom.
Izvršna agencija za realizaciju projekta izgradnje GGM-a